RAMSNE SÖNDAG

När alarmet ringde i morse ville jag verkligen inte att det skulle vara på riktigt, det blev en
T U N G Lördagkväll. Jag visste att söndagen innefattade obligatorisk närvaro på min brorsons dop. Kyrkan, tro, religion, masshypnos, psalmer och hyckleri! Varken Brorsan eller hans tjej är kristna och det förmodar jag att prästen var införståd med, ändå ska det hela tiden fokusera på jesu kristus och hur vi sviker härligheten om vi inte tar han till oss... Seremonin var fin och namnet han fick: Axel, nu är även Axel ofrivilligt kristen. Men det är mer tradition än tro i det här fallet. Mina syskon och våra respektive öppnade upp ett sparkonto i Axels namn som doppresent, blir nice med lite kronor på banken den dag han fyller 18år. Bakis, trött och sliten. Mor räddade dagen med att slita upp en ask Läkerol. Efter dopet var det dags för fika, tre olika tårtor, fyra sorters kakor, kärleksmums, kanelbullar och hallongrottor i högar... Jag fick inte i mig mer än tre koppar svart kaffe, en tugga av bordsgrannens tårtbit och en halv kanelbulle. Brorsans tjejs släktingar var förvånandsvärt trevliga, jag har inte träffat dem tidigare men alla visste vem jag var och de surrade på skojfriskt. I det stora hela var det en mysig och trevlig start på Söndagen, den enda negationen var nog att jag kanske inte var den piggaste. Väl hemma igen, pizza, julmust och film. Har sett "Cowboys and Aliens" (ingen höjdare, men funkade som slötittarfilm) efter det blev det fyra avsnitt av serien GRIMM (mellanbra). Fattar inte varför "How to make it in america" och "sons of anarchy" inte dykt upp än... Och True blood??? Vad hände där? Snön kom idag och den är nog här för att stanna, det är svinkallt! Internet dog i typ en timme idag, man blir ju helt paralyserad utan internet, sjukt skrämmande. Måndag i morgon och ny arbetsvecka, ska bli grymt roligt, tre projekt ska vara klar till på fredag (bilder kommer).

What up mathafuckaaaaahhhh!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback