OPEN WATER .

isen har nästan helt försvunnit på vattnet utanför restaurangens terrass, måsarna gapar och ett antal "frunchar" har ätits i förmiddagssolen. Idag är det första maj och våren är SEN! Sveriges radio maler på i bakgrunden, Jossan och Maria sitter på uteserveringen och surrar, Henke sopar golvet i restaurangen och jag sitter med datorn och "jobbar".
Idag kommer bli en semiproduktiv dag, det ska städas utanför restaurangen. Soprummet ska organiseras om och övrigt bråte ska läggas på släpet. Ikväll blir det "game of thrones" och en påse godis. Men först fokus på "vårstädet" här på restaurangen. I övrigt har jag lyckats få fram en av de två logotyperna som beställdes av mig för en vecka sedan. Känns bara sååå bra när jobben rullar in, jag vet, jag skriver om det hela tiden, men det är kul när jobben "bara kommer". Två nya hemsidaor, två nya logotyper och en företagsprofil kom in i veckan. Nu måste jag nästan ta det lite lugnt, jag kommer aldrig att hinna med alla jobb.

Måste bara få det ur mig, vissa människor borde ta mig fan omyndigförklaras och helt tappa sin rätt att rösta eller på något sätt, hur litet det än må vara, påverka vårat samhälle. Man borde skicka ut ett "test" tillsammans med deklarationerna, ställ kanske tio relativt enkla samhällsfrågor och genom svaren på detta "test" utvärdera om personen ifråga har förmågan att analysera och första hur vårat samhälle faktiskt fungerar. Förstår man inte de mest grundläggande byggstenarna i dagens samhälle då har man fan ingen rätt att påverka heller.
Snart uppdaterar jag den här bloggen med nytt utseende och egen adress.


Ha nu en fantastisk dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback