tips på ett starkt tilltugg .

I Fredags på jobbet fick jag för mig att jag ville käka någonting starkt och onyttigt, hade fantiserat om bacon i ett par dagar! Hela den fredagen hade jag gått i tankarna på att göra egna poppers med bacon.. Sagt och gjort, kastade ihop ett gamalt hetrecept som jag lagar alldeles för sällan. Delar med mig av detta starka flottbombsrecept.
 
Heta fefferoni bacon poppers med pommes och honeymustard dressing.
Ett HOT killer snack! receptet räcker till typ fyra pers.
Tillagningstid c:a 30 minuter.
 
Superenkelt, detta behöver du:
 
2 dl Färskost
2 dl hackad mozzarella
2 tsk Cajunkrydda
20 st fefferoni (de starka)
10 skivor bacon
 
Så här gör du:
 
Blanda färskosten, mozzarellaosten och cajunkryddan ordentligt. Dela fefferonin från stammen till toppen, rensa bort kärnorna och fyll med ost & kryddblandningen. Dela baconen på mitten och linda runt den ostfyllda fefferonin. Lägg på en bakplåt med folie och grilla i ugnen på 200°C i c:a 20min.
 
Honey mustard dipp (my way).
Detta behöver du:
 
1,5 dl Majonäs (äkta)
1/2 dl Honung
1/2 dl Senap (jag föredrar 50/50 dijonsenap och slotts Gästabud stark & söt)
 
Blanda samman majo, honung och senap, sen är det klart. Att Fritera pommes (modell större) behöver ingen beskrivning, jag antar att ni klarar det ganska bra på egen hand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback