TIME IS ON OUR SIDE

Söndag.. Dagen efter igår. Jobbade i serveringen igår, så armen känns inte jättebra idag. Måste bli bättre på att göra mina rehabiliteringsövningar. Satan i gatan vilket ärr jag har på armbågen och ner på underarmen, försäkringspengar deluxe. Blev ett snabbt ombyte efter jobb igår, sen en sväng på krogen (hade kul). Roligt att Ida och Sofia kom förbi på jobbet, var gryyyymt deppad innan det. Träffade Fredrik U på LOTUS, skön lirare den där Fredrik. Tur man har sina vänner i stunder som denna. Fotbollskväll ikväll, el clasico på storbild och vi har hela restaurangen för oss själva, Underbart! Kocken har gjort matlåda till mig idag igen, korvstroganoff med ris, fantastiska människa! 
 
Idag är jag även ganska förbannad! Satt och sneglade på brottstatestik. Anledningen, det har varit en väldigt stökig sommar i stan. Varför tar ingen tag i våra lokala "problem". Senast i veckan, två våldtäkter och ett våldtäktsförsök på tre dagar!! Under hela 2008 begicks det totalt 79 sexualbrott i hela kommunen, året efter är den siffran uppe i ofattbara 418! Nu får det ju för fan vara nog! Är inte det här en väckarklocka om något?!?!?
Hörde någonstans i någon dokumentär jag sett. En ganska bra liknelse på vår idioti och ovilja att ta tag i verkliga problemen.
 
-"Mänsklighetens beteende är som en dödlig bilolycka på väg att hända, de flesta inser att olyckan kommer inträffa, men fortsätter ändå att bråka om vart dom ska sitta i bilen."
 
Have a nice whatever!


Mysig liten sak, finns att köpa här: BEARDO

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback