I never change, I simply become my self even more.

Den där känslan när verkligheten smyger sig på, sakta, sakta och sedan exploderar med kraft! Ångest, blicken dalar och tankarna fastnar i en spiral av ovisshet. Magen drar ihop sig och allt som nyss var roligt och glädjande blir nästan jobbigt och lite tungt att bära. Precis så kände jag för en vecka sedan. Men det har hunnit hända en hel del efter det och nu är jag inne på rätt bana igen. Mycket har att göra med mina vänner och kollegor på jobbet, måste bara tacka alla fantastiska människor jag har runt omkring mig, ni är bara bäst!! Utan er hade fan livet varit pisstråkigt. Personalfesten i söndags blev en succé, alla hade skitroligt och det var länge sedan jag skrattade så mycket som jag gjorde den kvällen. Jag, Fredrik, Lina och Jossan började dagen med att käka thaimat med alla getingar i världen. Hamnade sen i soffan på jobbet och slappade med tidningar och Fredrik tog en powernap. Henke sprang runt och ställde i ordning inför kvällen och Magnus lagade mat. Allt efter som började personalen droppa in och Jossan fyllde oss med bål. Vem kunde då ana vad kvällen skulle komma att erbjuda :)

 

Veckan som passerat har fyllt upp skafferiet med nya projekt, stora projekt, bland annat finns det nu allvarliga planer på att köpa en krog i Spanien och flytta dit. Så galet mycket saker att ta tag i runt ett krogköp utomlands, men va fan! Vi kan det där och vi känner ju massa folk som varit där och jobbat i flera år. Man måste våga chansa för att komma någonstans. I min bok ska man inte ge upp. Jag brukar säga: "- Man gräver sig inte ur en grop." Så det är bara sluta vela och börja göra.

 

Nä!! Nu jävlar! In i duschen, drick kaffe, på med nice outfit, slappa en stund till på soffan och sen bär det av till Leif´s stuga, där det bjuds in till höstfest. Där ska vi grilla, dricka hemgjord likör, spela boule och umgås hela natten.

 

Ta till vara på det du har och blicka för fan inte bakåt.






















 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback