Nu är det kallt !

Slängde på mig lurarna med sveriges radio, träningskläderna, mössan och vantar. Ut och motionera, normalt sätt så brukar jag hålla mig till musik när jag är ute i spåret, om jag nu lyssnar på någonting alls. Men idag valde jag radio med tanke på att jag inte riktigt hängt med i vad som händer utanför min sfär. Efter en stunds lyssnande och ungefär fyra kilometers snörvlande i bitande kyla har jag fått nog av nyheter! Jag kan bara inte fatta att det fortfarande finns människor som tar till vapen när det uppenbarligen finns bättre och mer civiliserade sätt att lösa konflikter.. Jag kan fan inte förstå hur det fortfarande kan startas och förekomma krig!?!? Det låter kanske löjligt och urholkat, men jag kan faktiskt inte förstå hur man kan välja att lyfta upp ett automatvapen och döda en annan människa bara för att man inte kan komma överrens, tycker man att det är en bra lösning, då finns det ingen lösning enligt mig! Skit samma, det är inte i sverige det krigas, så det är ju inte vårt problem, eller jo just det.. Det är ju tydligen det, för vi har valt att delta och skicka soldater till väpnade konflikter som ingen begriper sig på?? Känns som att det borde finnas allternativ bättre än att döda varandra.. Äh! Vad vet jag? Släpp det där..
 
Nu ska jag snart ner på jobbet, fullbokad restaurang och jobbar med "Snygg Emma" ikväll :) ska bli jäkligt roligt. Får se vad som sker efter jobbet, är lite sugen på en sittning med "the gang", Maria, Hakke och Leif kommer förbi, vet inte vilka mer Maria lyckats dra ihop men det brukar alltid vara underbara människor hon hittar. Ett STORT plus är att: Kribbe Börlin lirar live ikväll! Det kommer förmodligen bli en legendary afton as allways! 
 
Ses kanske i natt!! Personlig fakta: Jag avskyr vintern, på riktigt.. avskyr!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback