SOL, CIGG & SÄLLSKAP ▲

Helgen som gick för fort! Fredagen blev lyckad, mycket lyckad. Vin med vänner på Bränna, fick även träffa Johans tjej Sofia, väldigt trevlig och med kanske den bredaste och charmigaste dialekten jag hört på länge. Patrik och Signe stod för livemusiken. Som vanligt blev det Trivial :) Efter den trevliga fredagskvällen och med tanke på hur man mådde dagen efter var nog jag den sista att ana vad Lördagen skulle komma att erbjuda. Efter stormen kommer det tydligen en värre storm. Lördagen började i vanlig ordning på restaurangen, käkade en bit mat och tog ett glas vin i lugn och ro.. Men sen small det bara till och helt plötsligt satt vi ett helt gäng med människor, skrattade och spelade spel. Jossan och Henke klappade ihop "kiosken" och vi gjorde oss redo för utgång. Vi travade över till Lotus, jag, Georg, Jossan, Maria och Sandra. Det var bra med folk ute och jag träffade på en hel del bekanta ansikten. Halv två var klockan när vi anlände till Lotus och vi gjorde det med besked, vi skapade till och med ett "eget" dansgolv :)

Solen ärar oss allt mer med sin närvaro, känns skönt och man blir bara piggare och piggare. Ett starkt vårtecken här hemma är när golvbrunnen i badrummet börjar krångla.. Varje år, samma period. Jag har precis varit och käkat lunch med morsan (thai). Satt och funderade på det här med rökning, tänkte att det nog är dags att försöka ge sig på att klippa med den älskade cigaretten?! Men efter en stund insåg jag att det kommer inte hända.. Jag har så mycket annat att fokusera på, ciggen är inte prio ett just nu.

Elitserien börjar om idag. HV71 spelar borta mot AIK. Vilka blir vi som ska se den? Kommer det bli TK? Ska vi laga mat innan hockeyn? Behöver jag kila på bolaget? Så många frågor, så få svar..

R.I.P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback