STEKT STRÖMMING .

Fredagen började med sovmorgon... Sen köpte jag uppdateringen av OS X, nu mer rullar min MacBook Pro med Mountain Lion. Var nere på jobbet vid 11:30, varuleverans och promenad stod på schemat. Det blev ingen promenad, i stället tog jag och Henke en tur på skördemarknaden och käkade stekt strömming hos Magnus och Jossan. Sen blev det en sväng till ner på jobbet och ordanade med backupspriten i barerna, sen hem, efter det drog vi på MIng och käkade en pizza och tog en öl. Onsdag och torsdag har varit planeringsdagar, har allvarliga funderingar på att flytta tillbaka till Oslo. Får se hur det blir med det... Har sökt ett par jobb. I kväll lutar det åt att det blir partäy med några ur personalen, har ingen större lust, men har som lovat att ta en tequila med Emma och en drink med Amandah. What ever! Det blir fest, bara snäppa upp och bita ihop. Fan det kommer bli en sjukt lååång helg, fest ikväll, fest i morgon och personalfest på söndag... Kommer bli en TUUUUUNG måndag.

In i dimman!

HÄNDELSERIK VECKA !

Hahaha! Så har man gjort det igen.. "bloggen" har fått lida. En hel vecka har passerat och jag har gjort en hel jäkla massa saker. Det blev sommar på riktigt den här veckan och det var man ju tvungen att ta vara på. Ska inte gå in på detaljer, ska försöka dra det lite snabbt.
Förra tisdagen blev det bilresa med Henke runt om i krokarna, slutade med ett nattbad (i pool) grymt skön dag, softade på med god mat och dryck, startade dagen med en joggingtur sen fisketur med brorsan, middag med chefen och sen, som sagt, nattbad. Onsdag, ytterligare en biltur och besök ute i Dannes stuga, efter det blev det stan och inhandla lite "middag", mackor med korv, öl och rosé. Hamnade ute i chefens brorsas stuga och badade lite i poolen. Så jäkla skön kväll. Efter pooldoppet drog vi in till stan och fortsatte på restaurangen. Torsdag, försökte hitta någon som hyrde ut kanoter, efter en hel dags letande hittade vi rätt, tack vare Brolles farsa. Men det visade sig att det var för lågt vatten i åarna, så det var ingen idé att paddla. Det slutade med att vi satt på restaurangen och softade hela kvällen. Fredag var det fest! Hamnade först på travbanan och pimplade öl med Bullen och Henke. Senare på kvällen kom André (som ska gifta sig) på besök med några kompisar. Det blev en grymt bra kväll och fredagen levererade. Lördag blev en bakisdag, men fram åt eftermiddagen snappa jag ur bakismodet och landade nere på restaurangen med Maria och Alina. Alltid lika trevligt att surra skit med dom två. Måste bara klämma in att jag har skissat klart ritningarna på min drömsommarstuga, bara elschemat kvar att lägga. Söndag och måndag blev två lugna dagar, motion och städning av läggan. Idag har det blivit mer städa, diska, dammtorka och tvätta.

Efter alla bilturer runt om i skogarna runt stan, hittade vi en fantastiskt mysig men övergiven stuga (sugen på att äga) som fick oss att planera en längre kanotfärd. Nu har vi en längre tur inplanerad, två dagar med tältning och fiske. Ska bli så jäkla skönt! Längtar ut i naturen. Men innan det så är det helg och den sedvanliga P-FESTEN! Sommaravslutet på krogen.

Nä nu ska jag ner och ta hand om min sista maskin med tvätt, sen blir det sova, ska upp tidigt och jogga. Efter det kommer det en jäkla massa öl som ska lastas in. Ska även bli kul att träffa Lina efter hennes vecka utomlands.

Hörs snart igen people!

SOL UTE, JAG INNE !

Inte blev det ju en så tråkig söndag i alla fall. Vaknade ganska tidigt, soligt som fän ute, kilade ner på jobbet och gjorde beställningslista. När jag kom ner på jobbet hade Magnus lagat mat och bjöd mig på en matback, grymt att slippa laga middag idag. Sen valde jag att stanna hemma med persiennerna nere. Ingen bakfylla idag.. Nice!! I går satt jag  och hängde med Sofia S och Maria H, alltid lika roligt att träffa Sofia :) ja och Maria också givetvis, men Sofia träffar jag ju inte så ofta. Hon är bara för skön den där bruden. Under kvällen hände det en hel del märkliga saker.. Men mest av allt fattar jag inte hur en del människor kan byta beteende helt när dom dricker, hata snefylla!! Blev en ganska lugn kväll för min del ändå. Satt kvar med Emma, Fredrik U, Sred, Lina och Elin efter jobbet och gnagde på lite pizza (tack Henrik!). Surrade lite p-fest och annat strunt.. Sen var det hem och sova. Kännslan av att komma hem och samtidigt glömt bort att man har tokstädat... AWESOME! Det är så jävla skönt!! Det luktar gott och allt känns så grymt fräscht.

Nu ska jag fortsätta slappa framför tv:n med några avsnitt av "white collor".
Grymt inspirerande! Så här ska min studio se ut. candyblackdesign.com/

SNAP THE FUCK OUT OF IT !

Klockan 08:30??? Hur fan kommer det sig att jag alltid ska vakna så förbannat tidigt när jag inte behöver och tvärt om. Det var bara att stiga upp, klarvaken och "utvilad"på tok för tidigt. Jaja, igår var en skitseeeeeg dag i alla fall, har varit trött som fasen de senaste dagarna. Gick på stan med Kristian, Anna och Maria, sen lagade jag middag åt chefen och kocken, oxfilépasta med sparris och parmesan. Drack ett glas vin till maten, men det var inte en bra idé.. Alkohol i går och i förrgår var inte på sin plats, somnade typ sittande. Som sagt, varit skittrött och hängig, inget bra sällskap alls de senaste två dagarna. Efter middagen blev det soffhäng med Magnus och ett par drinkar, blev bra med folk senare under kvällen, men jag kom som aldrig igång riktigt. Patrik och Pelle spelade live, hamnade som vanligt i soffan med Fredrik U, Alina, Maria, Anna (som gick tidigt), Fredrik H, Emma, Amandah och Henke kikade förbi en snabbis. Blev inte riktigt party för min del eftersom jag bara kände mig trött på allt... Men ikväll ska det bli ändring på det!!! Svenska Björnstammen, säsongsavslutning på WF och kräftskiva i Heden. Ska vila som en galning idag, har redan städat hela läggan, sorterat tvätten, vädrat och nu är det bara disken och en promme kvar. Igentligen är det skönt att jag vaknade så förbannat tidigt idag, har ju fått allt gjort redan.

Time for me to snap the fuck out of it!

SEGARE ÄN VANLIGT .

Jane kitto spelar på jobbet och onsdagen var produktiv, fixade klart spritförrådet och märkte upp hela utebaren. Gjorde en extra spritbeställning och den drog jag hem för en uppfräschning inför kvällens liveuppträdande. Det blev en hård afton, började med schnitzel och en flaska vin till middag, efter det blev det black russian, GT´s och shots, tequila och Hallonlacks. Satt hela kvällen i soffan med Fredrik, Emma, Malin, Maria, Henke, Jossan o.s.v Satan att man alldrig lär sig, igår kände jag efter andra schoten att det skulle gå åt helvete. Ändå skiter man i att lugna ner tempot i drickandet. Resultatet blev ett nattsudd fram till tretiden, med bandet, Henke och lina, Amandah och Elin kikade förbi en snabbis när de hade slutat. Väl hemma gjorde jag nattmat, toast med skinka och dijonsenap, blev svingott. Fastnade i mina serier och kunde inte somna som vanligt...
Så jag är galet seg idag. Men har hunnit göra en del i alla fall. Började med att jag vaknade skitsent.. typ vid ett tiden. Satte mig vid datorn och slöade ett tag, sen ringde Lisa och berättade att min resväska med kläder var på väg. Träffade Astrid en snabbis (Anna W´s bebbe). Kilade ner på jobbet en sväng och hämtade vatten, sen tog jag en joggingtur.. Inte kul att motionera när man kört en hård kväll innan. Tog en låååång dusch efter joggingen och bestämde mig för vad jag skulle äta till middag, ägg & baconmacka och till dessert, pannkakor med vaniljglass och bär. Nu ringde Fredrick och ville ta en öl... suck! Inte åt Fredrik men snarare att jag måste lämna soffan som var ovanligt skön idag.

Tills nästa gång, skål!

THE ABC OF MENS FASHION - JEFF STAPLE from Hardy Amies on Vimeo.

ALWAYS THINGS TO DO .

Konstigt att Söndagar ska gå så fort, vaknade tidigt och packade väskan med filt och en bok, gick ut och möttes av dåligt väder??? När jag hade vaknat tidigare och tittade ut var det fantastiskt väder... Fattade ingenting!? Men tydligen så hade jag tagit en hel timme på mig att "packa väskan". Det spelade inger roll, drog ner på jobbet i stället och fixade lite. Sen blev det Film och tv-serier resten av dagen, eller nja, storstädade lägenheten, sen tog jag en joggingtur rätt sent, vid 22-tiden, grymt skönt att det blir lite svalare på kvällarna. Träffade Henke efter joggingturen och fick ett nytt grafiskt uppdrag (reklamaffisch till en damfrisering). Nu är det måndag och som vanligt betyder det beställningar, vilket redan är gjort, var ner i morse på jobbet och gick igenom... Men satan i hvte vad det är oårdning!!! Det märks att jag är sjukskriven. Så idag hade jag tänkt styra upp allt som har med spritlager att göra. Alltid finns det saker att göra, jag älskar det! För det finns fan ingenting tråkigare än att inte ha någonting att göra. Fatter inte folk som bara kan sitta av en hel dag utan att åstadkomma ett dugg..

Well got to go and do something!

FJÄDERMASKER & BADRINGAR .

Snacka om att man haft en hård vecka. Torsdag blev det Luleå-kalaset för hela slanten, vilket var skitroligt! Jag, Henke, Elin, Maria, Lina och Jossan festade loss som faaeen, började dagen redan kl 14:00, sen höll det i sig, öl på "Harry´s", rosé och drinkar på "Bistro Norrland", Middag med öl, vin, cider och drinkar på "BBB" avslutade på "Club tältet". Kalasade hela natten, Jag minns att jag hade en fjädermask på mig och Lina hade en färgglad badring runt midjan när vi dansade :)
Fredag blev ganska lugn, Startade dagen med Proviva nypon, som är vansinnigt god, och en skinkmacka.. Brukar inte äta frulle, men satan vad smaskigt det var med lite morgonkäk, var ju lite småbakis dessutom. Drog en sväng på stan med Henke och köpte ingredienser för att kunna göra en egen burgare (som blev GRYMT god). Tog det ganska lugnt hela dagen och tittade på några avsnitt av "White Collar". Ganska sent, vid kanske 23:00 fick jag för mig att glida ner på restaurangen och givetvis fastnade jag med en drink i handen. Det blev en trevlig kväll, hängde med kompisar och det var sjuuuukt mycket nytt folk.

På Lördag hörde jag av Maja efter en veckas blackout (hon har varit i Spanien och inte kunnat ringa), det var supernice att höra hennes röst igen och jag blev barnsligt glad av samtalet. Vid lunch stack jag ner på jobbet och fixade restaurangen inför kvällen, fyllde kylar, städade och ställde i ordning uteserveringen. Sen drog jag och Henke ut till Dannes stuga, träffade Robert, Margareta, Kickan och Roffe. Satt på Dannes veranda, kökade korvmackor och drack iskall öl i solen, efter det tog vi med oss ett par pilsner och tog en tur med båten i någon timme. Kom in till stan igen vid 19:30, stannade till på Ming och tog en pizza, givetvis öl till det... MATKOMA! Jag höll fan på att somna stående i duschen efter den dagen, maten och all öl. Men pallrade mig ner till restaurangen i alla fall och röck upp mig, även att det var vansinnigt segt. Träffade syrran (Sussi) som är på besök, hon såg tokfräsch ut, har tappat 20kg sedan jag såg henne senast. Det blev fest och folk kom och gick som tokar! Konstigt folk igår men träffade några pärlor. Btw. Emma, du är skyldig mig en tequila ;)

Orkar inte skriva mer, ska städa, vila och slappa till lite serier. Laters!!

NYA BEKANTSKAPER & ROCK N ROLL

Onsdag och ingenting på tv, sovmorgon idag igen. Satan vad smaskigt kaffe jag fick till idag! Smått bakis efter gårdagens TK. Det blev Gin & Tonic, Heineken och Jägermister all the way. Jag, Henke, Jossan och Maria satt och snackade lite skit, sen kom Jackie, Hanna och en kompis till henne (tror hon hette Loise, om inte, är asdålig på att komma ihåg namn och ber om ursäkt) förbi och vi satt till typ 03:00.. Trevliga tjejer, har inte träffat dom tidigare. Jackie han är som han är, party heeela tiden :)

Jag läser just nu Steven Adlers biografi om hur Guns n´ Roses bildades och hur hans liv bara går åt helvete pga. drogberoende och idiotiskt beteende i övrigt. När jag växte upp var GNR det bästa bandet i världen (enligt mig).

Nu ska jag ner på jobbet och lägga beställningar, göra lite nytta och sen promenad och jogging. Peace out!