INSPIRERAD !

Som jag nämnt tidigare vill jag ju göra om morsans hus till en sommarstuga. Huset ligger en bra bit utanför stan i en pytteliten by och det finns bara en väg dit. Huset ligger i direkt anslutning till en fantastiskt fin sjö. Sjön är ganska stor och det finns en riktig badstrand (sandstrand med brygga), det finns tillgång till båt och bastuflotte. Inte nog med det, fisket i sjön är fantastiskt. Harr, öring, röding, regnbåge, gädda, abborre och tonvis med matfisk(mört) för att hålla beståndet av övrig fisk på en bra nivå. Ett överflöd av bär och svamp för den som vill plocka till matlagningen. Det finns till och med ett upplyst elljusspår att springa efter. Det är underbart där ute i byn på sommaren, lätt bris och total tystnad om man vill ha det, samtidigt finns tillgång till internet all annan övrig vardagslyx, om man nu skulle vilja ha det. Perfekta förhållanden för mysiga sommarkvällar med grillning och umgänge, idyll helt enkelt! Men det finns självklart en hel del att jobba på, en hel massa saker som måste göras innan man kan njuta av den där idyllen fullt ut. Har hittat lite inspirerande bilder när jag surfat runt. När jag surfar runt på nätet brukar jag spara alla bilder som inspirerar mig, jag sparar dom i olika mappar som jag döpt med projektnamn, i det här fallet "sommarstugan".
Jag älskar vitt, avskalat och en touch av natur, jag har till och med tänkt att jag ska ha en speciell garderob där ute, skjortor med murarkrage, sandaler av läder och chinos, lite Ernst kirchsteiger style. Fatta vad skönt att bara sätta sig i bilen med tjejen, ta en sväng på ICA och handla för ett par dagars mys i sommarstugan. Eventuellt bjuda in några vänner och bara ha ett par fantastiska dagar, iväg från allt. Några intima dagar där man verkligen lyssnar och tar hand om varandra, bygger på vänskapen och skapar minnen för livet.
 

 
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback